Beyond Data

Dato:
24/5 2017
Sted:
København
Pris:
1995 kr

Mød talerne

Lars Jacobsen

Lars Jacobsen

chefredaktør og moderator

Computerworld

Peter Høgsted

Peter Høgsted

Adm. direktør

Coop

Claus Jensen

Claus Jensen

Dansk Metal

Jens-Jacob Aarup

Jens-Jacob Aarup

CEO

Inspari

Karen Bender

Karen Bender

E-commerce- og Marketing Director

Københavns Lufthavne

Jacob Guldberg

Jacob Guldberg

Head of Division, Business & Applications

Inspari A/S

Laila Pawlak

Laila Pawlak

Co-founder & CEO

SingularityU Denmark

Christian Stavik

Christian Stavik

Digital udviklingschef

Berlingske Media

Mathias Linnemann

Mathias Linnemann

tech-iværksætter og CEO

Worksome

Claus Kenberg

Claus Kenberg

Chief Operating Officer

Saxo

Jannik Devantier

Jannik Devantier

Senior Digital Experience Specialist

Sitecore

Peter Borreby

Peter Borreby

Udviklingsdirektør

Patriotisk Selskab

Fredrik Östbye

Fredrik Östbye

head of digital transformation

Grundfos

Se program

Program:


08:30 - 09:00
Morgenmad og registrering

09:00 - 09:10
Velkomst ved Berlingske og Computerworld
Moderator:
Lars Jacobsen
chefredaktør og moderator
Computerworld

09:10 - 09:45
Coops digitale masterplan
I efteråret 2016 tog dagligvarekoncernen Coop et vigtigt skridt i en storstilet digital plan, der skal banke nyt liv i et stagnerende dagligvaremarked. Med et digitalt medlemskort og et opgraderet medlemsprogram vil Coop ikke alene kapre flere og mere loyale kunder, men også bygge bro til Coop Bank.

Mød administrerende direktør Peter Høgsted og hør om de forskellige elementer i den digitale masterplan. Hvilken værdi skaber de for kunderne, for butikkerne og for den 150 år gamle andelsforening?
Oplægsholder:
Peter Høgsted
Adm. direktør
Coop

09:50 - 10:15
Robotterne kommer! Heldigvis
Glem selvflyvende biler og selvlysende træer. Digitalisering ikke er en kunstart, men noget, der helt konkret finder sted ude i landet. Sådan lyder det fra Claus Jensen, formand for Dansk Metal, der sammen med beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har været på Danmarksturne for at sætte turbo på den digitale dagsorden. Mød Claus Jensen og hør, hvorfor fagbevægelsen og regeringen har dannet fælles front for bl.a. at aflive myten om, at robotterne stjæler arbejdspladser. Det gør de ikke. Tværtimod. Digitalisering og automatisering i industrien skaber nye arbejdspladser og sikrer, at virksomhederne bliver i Danmark.
Oplægsholder:
Claus Jensen
Dansk Metal

10:20 - 10:50
Pause

10:50 - 11:20
Data-undersøgelse: Det datadrevne Norden 2017
- den årlige temperaturmåling af virksomheders datadrevne potentiale

For fjerde år i træk har Inspari kortlagt det datadrevne Norden for at se, hvad de data-dygtige gør godt - og hvor det store forbedringspotentiale ligger. Du får en række konkrete anbefalinger til, hvordan du gør din virksomhed mere datadrevet og udnytter det store potentiale i digitalisering. Samtidig får du tips & tricks til, hvordan du kan nedbryde datasiloer, så data bliver tilgængeligt for hele virksomheden - med sikkerheden intakt. Det hele er krydret med en status på stillingen i Norden. Mon finnerne er vippet af tronen? Og ligger Danmark stadig på en flot 4. plads? Dine konkurrenter kommer og tager noter - gør du?
Oplægsholder:
Jens-Jacob Aarup
CEO
Inspari

11:25 - 11:55
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Den datadrevne organisation
11:25 - 11:50 (25 min)
Digital transformation i den trængte mediebranche

Medievirksomheder over hele verden er under pres for at finde en ny forretningsmodel, der kan erstatte tabet af indtægter fra abonnenter og annoncer i den trykte avis.

Christian Stavik, Digital udviklingschef, Berlingske Media

Læs mere

Vælg dette indlæg

Den datadrevne kunderejse
11:25 - 11:50 (25 min)
Saxos succes med den datadrevne kunderejse

Et centralt element i Saxos succes er en innovativ ecommerce-organisation suppleret med massive mængder data

Claus Kenberg, Chief Operating Officer, Saxo

Læs mere

Vælg dette indlæg

Den datadrevne forretning
11:25 - 11:50 (25 min)
MyBusiness vækker kundernes data til live

Den statiske rapport er stendød. Patriotisk Selskab har i 50 år lavet virksomhedsanalyser for større jordbrugsvirksomheder - og nu har de sat strøm til analyserne.

Peter Borreby, Udviklingsdirektør, Patriotisk Selskab

Læs mere

Vælg dette indlæg


11:55 - 12:45
Frokost

12:45 - 13:15
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Den datadrevne organisation
12:45 - 13:10 (25 min)
Fremtidens fleksible arbejdsmarked

Hør hvordan du bliver en af fremtidens vindere, når Mathias Linnemann, CEO i Worksome, med branchespecifikke eksempler giver sine bud på fællesnævnere for succesfulde virksomheder.

Mathias Linnemann, tech-iværksætter og CEO, Worksome

Læs mere

Vælg dette indlæg

Den datadrevne kunderejse
12:45 - 13:10 (25 min)
Fra CMS til individuelle marketing-løsninger

Få indblik i Sitecores arbejde med bl.a. Context marketing, hvor indholdet i dine budskaber tilpasses til den sammenhæng - context - det optræder i.

Jannik Devantier, Senior Digital Experience Specialist, Sitecore

Læs mere

Vælg dette indlæg

Den datadrevne forretning
12:45 - 13:10 (25 min)
Internet of things in Grundfos

Meet the new senior executive of Grundfos. Get insight into his strategic plans for partnerships, new digital projects and increasing Internet of things at Grundfos.

Fredrik Östbye, head of digital transformation, Grundfos

Læs mere

Vælg dette indlæg


13:15 - 13:50
Kundefokuseret digital transformation i Københavns Lufthavne
Mere end 27 millioner kunder passerer gennem terminalerne i Københavns Lufthavne, der ikke alene er en af de hurtigst voksende i Europa, men også en af de mest digitale.
Hør hvordan virksomheden - anført af e-commerce- og marketing director Karen Bender - har optimeret den digitale kunderejse.
Resultatet er, at der er bygget bro mellem online og offline, at den rejsende oplever en optimal omni-experience, og at lufthavnens mange butikker og services kan optimere omsætningen på tværs af hele værdikæden - fra planlægningsfasen over ophold i lufthavnen til rejsen tur/retur. Få også indblik i Karen Benders planer om at digitalisere hele lufthavnen.
Oplægsholder:
Karen Bender
E-commerce- og Marketing Director
Københavns Lufthavne

13:55 - 14:25
Pause

14:25 - 14:55
Forudsig fremtiden med data-krystalkuglen - en guidet tour for de data-dygtige og de data-nysgerrige
Vær med, når vi hiver den store data-krystalkugle frem og giver dig et spændende indblik i de nye, datadrevne muligheder. De analyser, som før var forbeholdt de få algoritme-hajer, er mere tilgængelige og populære end nogensinde før. Oplev en ny verden af advanced analytics gennem konkrete kundecases og se, hvordan du kan skabe ægte, datadrevet forretningsværdi ved altid at være to skridt foran dine konkurrenter. Den datadrevne virksomhed anno 2017 bruger nemlig både data til at træffe bedre beslutninger i hverdagen og til at forudsige fremtiden. Forestil dig fx at kunne forudsige hvilke kunder, salgsafdelingen skal kontakte først for at få succes, når der er 3000 muligheder? Eller hvordan du med historiske data kan vurdere det fremadrettede behov for antal hospitalssenge. Aldrig har advanced analytics været mere nærværende - og du kan også være med!
Oplægsholder:
Jacob Guldberg
Head of Division, Business & Applications
Inspari A/S

15:00 - 15:45
Ekstraordinære kundeoplevelser i en eksponentiel verden
Ord som "digitalisering" og "disruption" nævnes igen og igen i kommentarsporet på LinkedIn, i medierne og på direktionsgangen og de fleste ved, at den teknologiske udvikling markant er ved at ændre forretningslandskabet. Så hvordan sikrer vi, at vi forbliver relevante for kunderne i en verden hvor teknologien sætter dagsordenen og kontinuerligt accelerer?

Glæd dig til Laila Pawlak tager dig med ind i fremtiden og guider dig i, hvordan du skaber et kompromisløst kundeperspektiv og gennemgår de basale redskaber og værktøjer du har brug for at mestre, hvis du ønsker at skabe fantastiske kundeoplevelser og samtidig forblive relevant i en eksponentiel verden.
Oplægsholder:
Laila Pawlak
Co-founder & CEO
SingularityU Denmark

15:50 - 16:00
Afrunding