DATA, INNOVATION,
FORRETNING

Fremtidens vindere har styr på den digitale masterplan
- er din virksomhed en af dem?

Program

08:30
Morgenmad og registrering



09:00
Velkomst ved Berlingske og Computerworld

Moderator: Lars Jacobsen , chefredaktør , Computerworld
Lars Jacobsen er chefredaktør på Computerworld. Har arbejdet for Computerworld siden 2006, blandt andet som udviklingschef. Han interesserer sig især for hvordan teknologi opstår og etableres i virksomheder og samfundet.


09:10
Coops digitale masterplan

I efteråret 2016 tog dagligvarekoncernen Coop et vigtigt skridt i en storstilet digital plan, der skal banke nyt liv i et stagnerende dagligvaremarked. Med et digitalt medlemskort og et opgraderet medlemsprogram vil Coop ikke alene kapre flere og mere loyale kunder, men også bygge bro til Coop Bank.

Mød administrerende direktør Peter Høgsted og hør om de forskellige elementer i den digitale masterplan. Hvilken værdi skaber de for kunderne, for butikkerne og for den 150 år gamle andelsforening?

Oplægsholder: Peter Høgsted , Adm. direktør , Coop
Administrerende direktør i Coop siden november 2013. Berlingske Business har tidligere beskrevet Peter Høgsted som Brugens rebelske topboss, og selv foretrækker han titlen mad- og måltidsaktivist frem for direktør. Med Peter Høgsted ved roret har dagligvaregiganten lanceret en række initiativer, herunder et madmanifest, der skal få danskerne til at vælge sundere fødevarer. Nyeste store initiativ er Coop's digitale masterplan, der allerede har givet genlyd uden for Danmarks grænser.


09:50
Robotterne kommer! Heldigvis

Glem selvflyvende biler og selvlysende træer. Digitalisering ikke er en kunstart, men noget, der helt konkret finder sted ude i landet. Sådan lyder det fra Claus Jensen, formand for Dansk Metal, der sammen med beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har været på Danmarksturne for at sætte turbo på den digitale dagsorden. Mød Claus Jensen og hør, hvorfor fagbevægelsen og regeringen har dannet fælles front for bl.a. at aflive myten om, at robotterne stjæler arbejdspladser. Det gør de ikke. Tværtimod. Digitalisering og automatisering i industrien skaber nye arbejdspladser og sikrer, at virksomhederne bliver i Danmark.

Oplægsholder: Claus Jensen , Dansk Metal
Har siden september 2012 har været forbundsformand for Dansk Metal. Claus Jensen er overordnet ansvarlig leder af forbundets og arbejdsløshedskassens daglige virksomhed. Medlem af LO's daglige ledelse. Claus Jensen repræsenterer Metal i en række råd, nævn og udvalg og er formand for CO-industri og forhandler af Industriens Overenskomst.


10:20
Pause



10:50
Data-undersøgelse: Det datadrevne Norden 2017

- den årlige temperaturmåling af virksomheders datadrevne potentiale

For fjerde år i træk har Inspari kortlagt det datadrevne Norden for at se, hvad de data-dygtige gør godt - og hvor det store forbedringspotentiale ligger. Du får en række konkrete anbefalinger til, hvordan du gør din virksomhed mere datadrevet og udnytter det store potentiale i digitalisering. Samtidig får du tips & tricks til, hvordan du kan nedbryde datasiloer, så data bliver tilgængeligt for hele virksomheden - med sikkerheden intakt. Det hele er krydret med en status på stillingen i Norden. Mon finnerne er vippet af tronen? Og ligger Danmark stadig på en flot 4. plads? Dine konkurrenter kommer og tager noter - gør du?

Oplægsholder: Jens-Jacob Aarup , CEO , Inspari
Jens-Jacob Aarup er direktør, medstifter af og partner i Inspari, Danmarks mest efterspurgte konsulenthus inden for Business Intelligence og data-driven decision management. Som hovedarkitekt bag rapporten om det data-drevne Danmark er Jens-Jacob drevet af en passion for at hjælpe virksomheder til at træffe bedre beslutninger på et data-drevet grundlag. Sammen med andre førende eksperter er Jens-Jacob medlem af forprojektgruppen om big data i Region Midt og derudover en efterspurgt oplægsholder ud i data-driven decision management og big data.


11:25
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Den datadrevne organisation
11:25 - 11:50 (25 min)
Digital transformation i den trængte mediebranche

Medievirksomheder over hele verden er under pres for at finde en ny forretningsmodel, der kan erstatte tabet af indtægter fra abonnenter og annoncer i den trykte avis.

Christian Stavik, Digital udviklingschef, Berlingske Media

Læs mere

Vælg dette indlæg

Den datadrevne kunderejse
11:25 - 11:50 (25 min)
Saxos succes med den datadrevne kunderejse

Et centralt element i Saxos succes er en innovativ ecommerce-organisation suppleret med massive mængder data

Claus Kenberg, Chief Operating Officer, Saxo

Læs mere

Vælg dette indlæg

Den datadrevne forretning
11:25 - 11:50 (25 min)
MyBusiness vækker kundernes data til live

Den statiske rapport er stendød. Patriotisk Selskab har i 50 år lavet virksomhedsanalyser for større jordbrugsvirksomheder - og nu har de sat strøm til analyserne.

Peter Borreby, Udviklingsdirektør, Patriotisk Selskab

Læs mere

Vælg dette indlæg


11:55
Frokost



12:45
Vælg de indlæg, som du ønsker at deltage på:
Den datadrevne organisation
12:45 - 13:10 (25 min)
Fremtidens fleksible arbejdsmarked

Hør hvordan du bliver en af fremtidens vindere, når Mathias Linnemann, CEO i Worksome, med branchespecifikke eksempler giver sine bud på fællesnævnere for succesfulde virksomheder.

Mathias Linnemann, tech-iværksætter og CEO, Worksome

Læs mere

Vælg dette indlæg

Den datadrevne kunderejse
12:45 - 13:10 (25 min)
Fra CMS til individuelle marketing-løsninger

Få indblik i Sitecores arbejde med bl.a. Context marketing, hvor indholdet i dine budskaber tilpasses til den sammenhæng - context - det optræder i.

Jannik Devantier, Senior Digital Experience Specialist, Sitecore

Læs mere

Vælg dette indlæg

Den datadrevne forretning
12:45 - 13:10 (25 min)
Internet of things in Grundfos

Meet the new senior executive of Grundfos. Get insight into his strategic plans for partnerships, new digital projects and increasing Internet of things at Grundfos.

Fredrik Östbye, head of digital transformation, Grundfos

Læs mere

Vælg dette indlæg


13:15
Kundefokuseret digital transformation i Københavns Lufthavne

Mere end 27 millioner kunder passerer gennem terminalerne i Københavns Lufthavne, der ikke alene er en af de hurtigst voksende i Europa, men også en af de mest digitale.
Hør hvordan virksomheden - anført af e-commerce- og marketing director Karen Bender - har optimeret den digitale kunderejse.
Resultatet er, at der er bygget bro mellem online og offline, at den rejsende oplever en optimal omni-experience, og at lufthavnens mange butikker og services kan optimere omsætningen på tværs af hele værdikæden - fra planlægningsfasen over ophold i lufthavnen til rejsen tur/retur. Få også indblik i Karen Benders planer om at digitalisere hele lufthavnen.

Oplægsholder: Karen Bender , E-commerce- og Marketing Director , Københavns Lufthavne
Karen Bender blev ansat i virksomheden i 2010 og har siden arbejdet med at digitalisere alle lufthavnens marketing­tiltag og har i den forbindelse skabt en hel ny organisation. Karen Bender har en fortid i Unilever, hvor hun har bestridt en række poster i Norden og i Tyskland. Er bestyrelsesformand i Danske Rejseforsikring og medlem af bestyrelsen i Meetingplaces, Wonderful Copenhagen. Karen Bender var nomineret til Berlingske-prisen Årets CMO 2017.


13:55
Pause



14:25
Forudsig fremtiden med data-krystalkuglen - en guidet tour for de data-dygtige og de data-nysgerrige

Vær med, når vi hiver den store data-krystalkugle frem og giver dig et spændende indblik i de nye, datadrevne muligheder. De analyser, som før var forbeholdt de få algoritme-hajer, er mere tilgængelige og populære end nogensinde før. Oplev en ny verden af advanced analytics gennem konkrete kundecases og se, hvordan du kan skabe ægte, datadrevet forretningsværdi ved altid at være to skridt foran dine konkurrenter. Den datadrevne virksomhed anno 2017 bruger nemlig både data til at træffe bedre beslutninger i hverdagen og til at forudsige fremtiden. Forestil dig fx at kunne forudsige hvilke kunder, salgsafdelingen skal kontakte først for at få succes, når der er 3000 muligheder? Eller hvordan du med historiske data kan vurdere det fremadrettede behov for antal hospitalssenge. Aldrig har advanced analytics været mere nærværende - og du kan også være med!

Oplægsholder: Jacob Guldberg , Head of Division, Business & Applications , Inspari A/S
Jacob Guldberg har været ansat ved Inspari siden 2015 og har ansvaret at inspirere og drive en række kunder. Han har med mange års erfaring fra blandt andet energibranchen bred erfaring med Business Intelligence og data analytics, der understøtter og påvirker bundlinjen positivt. Jacob tager udgangspunkt i forretningen og søger de løsninger, der giver synlig værdi på den korte bane - og samtidig følger det langsigtede roadmap. Hos Inspari rådgiver Jacob blandt andet omkring Big Data og IoT og interesserer sig for, hvordan man kan udfordre status quo.


15:00
Ekstraordinære kundeoplevelser i en eksponentiel verden

Ord som "digitalisering" og "disruption" nævnes igen og igen i kommentarsporet på LinkedIn, i medierne og på direktionsgangen og de fleste ved, at den teknologiske udvikling markant er ved at ændre forretningslandskabet. Så hvordan sikrer vi, at vi forbliver relevante for kunderne i en verden hvor teknologien sætter dagsordenen og kontinuerligt accelerer?

Glæd dig til Laila Pawlak tager dig med ind i fremtiden og guider dig i, hvordan du skaber et kompromisløst kundeperspektiv og gennemgår de basale redskaber og værktøjer du har brug for at mestre, hvis du ønsker at skabe fantastiske kundeoplevelser og samtidig forblive relevant i en eksponentiel verden.

Oplægsholder: Laila Pawlak , Co-founder & CEO , SingularityU Denmark
Laila Pawlak er en international oplægsholder og ekspert i disruption og fremtidens kundeoplevelser. Hun er CEO og medstifter af SingularityU Denmark, del af fakultetet ved Singularity University i Silicon Valley samt stifter af de prisvindende organisationer DARE2, DARE2mansion og thinkubator. Hun har sammen med sin partner udgivet bestselleren Eksponentielle Organisationer på dansk og er forfatter til The Fundamental 4s - Designing Extraordinary Customer Experiences in an Exponential World. Laila er en del af  Sirikommissionen og hjælper både virksomheder og politikere i ind- og udland med at navigere blandt nye forretningsmodeller og eksponentiel teknologi. Laila er endvidere en stærk stemme for samarbejde mellem etablerede virksomheder og startups, sidder i en lang række bestyrelser og er en aktiv angel investor. Laila er tidligere blevet anerkendt som en af de mest talentfulde virksomhedsledere i Danmark, har to gange været nomineret til Årets Kvindelige Iværksætter og har som en ud af kun 20 personer i verden modtaget den prestigefyldte Experience Management Achievement Award. 


15:50
Afrunding



Tilmeld dig event
Afholdelse
Dato:
Tid:
08:30 til 16:00
Sted:
Radisson Blu Scandinavia
Amager Boulevard 70
2300 København
Pris:
DKK 1.995,00
excl. moms
DKK 2.493,75 incl. moms
På konferencen kan du møde nogle af branchen førende leverandører indenfor hvert deres speciale.

KONFERENCE
PARTNERE