Program
I efteråret 2016 tog dagligvarekoncernen Coop et vigtigt skridt i en storstilet digital plan, der skal banke nyt liv i et stagnerende dagligvaremarked. Med et digitalt medlemskort og et opgraderet medlemsprogram vil Coop ikke alene kapre flere og mere loyale kunder, men også bygge bro til Coop Bank.
Mød administrerende direktør Peter Høgsted og hør om de forskellige elementer i den digitale masterplan. Hvilken værdi skaber de for kunderne, for butikkerne og for den 150 år gamle andelsforening?
Glem selvflyvende biler og selvlysende træer. Digitalisering ikke er en kunstart, men noget, der helt konkret finder sted ude i landet. Sådan lyder det fra Claus Jensen, formand for Dansk Metal, der sammen med beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har været på Danmarksturne for at sætte turbo på den digitale dagsorden. Mød Claus Jensen og hør, hvorfor fagbevægelsen og regeringen har dannet fælles front for bl.a. at aflive myten om, at robotterne stjæler arbejdspladser. Det gør de ikke. Tværtimod. Digitalisering og automatisering i industrien skaber nye arbejdspladser og sikrer, at virksomhederne bliver i Danmark.
- den årlige temperaturmåling af virksomheders datadrevne potentiale
For fjerde år i træk har Inspari kortlagt det datadrevne Norden for at se, hvad de data-dygtige gør godt - og hvor det store forbedringspotentiale ligger. Du får en række konkrete anbefalinger til, hvordan du gør din virksomhed mere datadrevet og udnytter det store potentiale i digitalisering. Samtidig får du tips & tricks til, hvordan du kan nedbryde datasiloer, så data bliver tilgængeligt for hele virksomheden - med sikkerheden intakt. Det hele er krydret med en status på stillingen i Norden. Mon finnerne er vippet af tronen? Og ligger Danmark stadig på en flot 4. plads? Dine konkurrenter kommer og tager noter - gør du?
Den datadrevne organisation
Digital transformation i den trængte mediebranche
Medievirksomheder over hele verden er under pres for at finde en ny forretningsmodel, der kan erstatte tabet af indtægter fra abonnenter og annoncer i den trykte avis.
Christian Stavik, Digital udviklingschef, Berlingske Media
Vælg dette indlæg
Den datadrevne kunderejse
Saxos succes med den datadrevne kunderejse
Et centralt element i Saxos succes er en innovativ ecommerce-organisation suppleret med massive mængder data
Claus Kenberg, Chief Operating Officer, Saxo
Vælg dette indlæg
Den datadrevne forretning
MyBusiness vækker kundernes data til live
Den statiske rapport er stendød. Patriotisk Selskab har i 50 år lavet virksomhedsanalyser for større jordbrugsvirksomheder - og nu har de sat strøm til analyserne.
Peter Borreby, Udviklingsdirektør, Patriotisk Selskab
Vælg dette indlæg
Den datadrevne organisation
Fremtidens fleksible arbejdsmarked
Hør hvordan du bliver en af fremtidens vindere, når Mathias Linnemann, CEO i Worksome, med branchespecifikke eksempler giver sine bud på fællesnævnere for succesfulde virksomheder.
Mathias Linnemann, tech-iværksætter og CEO, Worksome
Vælg dette indlæg
Den datadrevne kunderejse
Fra CMS til individuelle marketing-løsninger
Få indblik i Sitecores arbejde med bl.a. Context marketing, hvor indholdet i dine budskaber tilpasses til den sammenhæng - context - det optræder i.
Jannik Devantier, Senior Digital Experience Specialist, Sitecore
Vælg dette indlæg
Den datadrevne forretning
Internet of things in Grundfos
Meet the new senior executive of Grundfos. Get insight into his strategic plans for partnerships, new digital projects and increasing Internet of things at Grundfos.
Fredrik Östbye, head of digital transformation, Grundfos
Vælg dette indlæg
Mere end 27 millioner kunder passerer gennem terminalerne i Københavns Lufthavne, der ikke alene er en af de hurtigst voksende i Europa, men også en af de mest digitale.
Hør hvordan virksomheden - anført af e-commerce- og marketing director Karen Bender - har optimeret den digitale kunderejse.
Resultatet er, at der er bygget bro mellem online og offline, at den rejsende oplever en optimal omni-experience, og at lufthavnens mange butikker og services kan optimere omsætningen på tværs af hele værdikæden - fra planlægningsfasen over ophold i lufthavnen til rejsen tur/retur. Få også indblik i Karen Benders planer om at digitalisere hele lufthavnen.
Vær med, når vi hiver den store data-krystalkugle frem og giver dig et spændende indblik i de nye, datadrevne muligheder. De analyser, som før var forbeholdt de få algoritme-hajer, er mere tilgængelige og populære end nogensinde før. Oplev en ny verden af advanced analytics gennem konkrete kundecases og se, hvordan du kan skabe ægte, datadrevet forretningsværdi ved altid at være to skridt foran dine konkurrenter. Den datadrevne virksomhed anno 2017 bruger nemlig både data til at træffe bedre beslutninger i hverdagen og til at forudsige fremtiden. Forestil dig fx at kunne forudsige hvilke kunder, salgsafdelingen skal kontakte først for at få succes, når der er 3000 muligheder? Eller hvordan du med historiske data kan vurdere det fremadrettede behov for antal hospitalssenge. Aldrig har advanced analytics været mere nærværende - og du kan også være med!
Ord som "digitalisering" og "disruption" nævnes igen og igen i kommentarsporet på LinkedIn, i medierne og på direktionsgangen og de fleste ved, at den teknologiske udvikling markant er ved at ændre forretningslandskabet. Så hvordan sikrer vi, at vi forbliver relevante for kunderne i en verden hvor teknologien sætter dagsordenen og kontinuerligt accelerer?
Glæd dig til Laila Pawlak tager dig med ind i fremtiden og guider dig i, hvordan du skaber et kompromisløst kundeperspektiv og gennemgår de basale redskaber og værktøjer du har brug for at mestre, hvis du ønsker at skabe fantastiske kundeoplevelser og samtidig forblive relevant i en eksponentiel verden.
Afholdelse
excl. moms